人気ブログランキング | 話題のタグを見る

kotoba cafe @NY

Enjoy Food Party。

Today's class is Food Party everyone come to bring own's country's food. I thought... I'll bring what kind of Japanese food??? I decided the TAKOYAKI. Because, Some my another country friends likes TAKOTAKI♡ I'm good idea!!! Yesterday, I went to Japanese market “ SANRIZE ”. I bought frozen TAKOYAKI. It's so easy.
今日は学校でフードパーティをしました。みんながそれぞれ、自分の国の料理を持って来てのパーティ。うーん、何を持って行こうかな…って考えた結果「お寿司」でも「天ぷら」でもなく 日本のソウルフード「たこ焼き」に決定!私の大好きなジャパニーズフード♡ との事で、昨日の学校の帰りに日本食スーパーマーケットのサンライズによってレトルトのたこ焼きを買ったのでした。えへへ、これが一番楽♪

Let's Food Party!!! Some friends makes food. My classmate have a lot of Korean. They make Korean food so nice! “Chapuche”“Purukogi”“Toppogi”“Fried rice”. Korean friends are good chef. Other, Maria is Venezuela food, Osuka is Columbia food, Tyki is Turkey food. A lot kind food I ate♪ We ware Enjoying!
何人かの韓国のお友達は朝早く起きてお料理を作って来てました。みんなを喜ばせようと一番に考えるのは同じアジアの血なのかな。(日本人と同じ!でも私達は購入したけどねっww)。このクラスは韓国の人が多いので韓国料理のオンパレード!“チャプチェ”“プルコギ”“トッポギ”“韓国風?ピラフ”。美味しかったよ、ありがとう マイフレンド!

Oh〜 We were hungry :) おぉみんな食らいつく(笑)お腹空いてたんですね〜♪
Enjoy Food Party。_b0309645_32039100.jpg
My Korean friend is Ju Bin. so cute♡ 韓国のお友達 ジュビン。可愛いね♡
Enjoy Food Party。_b0309645_3211937.jpg
Jimmin made “fried rice”. Young made “Toppogi”. there are delicious!
ジミーが作った“韓国風?ピラフ”とユングが作った“トッポギ”。グッジョブ!
Enjoy Food Party。_b0309645_3224143.jpg
OMG!!! Japanese TAKOYAKI always finished and Maria didn't eat!!! It's program. Someone ate 2 peace TAKOYAKI!!! It was very popular and I was grad♪
オーマイガッ! たこ焼きは早くも完売。みんなに行き渡るように、クラスメイトの人数+3個って計算したのに、マリアが食べられなかった〜(涙)。だれ?2つ食べたのは(怒)。でもとても人気があったんだね、日本の食べ物を美味しいって食べてくれるの、スゴく嬉しかった♡
またやりたいね、フードパーティ。次は何をみんなに食べてもらおうかな?リクエスト募集中でーす :)

Yesterday, Japanese gave glory to one side of a newspaper in New York. It's a TANAKA! Mar-kun♡ He was nice pitching two days ago. I proud that TANAKA.
And next friday, We'll go to watching baseball with my classmate. I hope this pitcher is going to TANAKA!!!
そうそう、昨日はNYの新聞の一面がある日本人で飾られました。誰だと思う???
ヤンキースの田中投手だよ。地下鉄乗ってたら、みんなの新聞にマー君が載ってたので、ついつい嬉しくなって買っちゃいました。ほらほら一面でしょ。よっ!日本人の誇りっ!
そして来週の金曜日にクラスの友達と一緒にヤンキース観戦しに行きまーす。チケット学校で売っていて、みんなで購入。$40でした(どこの席かしら?)。初のアメリカスタジアム♪ 超楽しみ :)
Enjoy Food Party。_b0309645_3375521.jpg

はぁ、楽しい日々は過ぎるのが早すぎる。もう週末になってしまった…。
今週 NYのサクラがMAXかも。NYのお花見でもして来るかな。今週末は天気が良さそうよ :)

さてと。今 出来ることを がんばろう。
by taico-530 | 2014-04-19 03:52